کد مطلب:329996 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:150

نابودی سرمایه افراد سنگدل
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

هنگامی كه اسیران آل محمد (ص ) را از سوی كوفه به شام می بردند، در مسیر راه به كوه جوشن (نزدیك شهر حلب ) رسیدند، بچه یكی از بانوان حرم كه در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند، بر اثر سختی راه و تشنگی اش سقط شد، كه هم اكنون در آن جا زیارتگاهی به نام ((مشهد السقط)) موجود است كه یادآور همان صحنه دلخراش می باشد.

روایت شده است كه حضرت زینب (س ) دید در نزدیك آن كوه ، معدن مس قرار دارد و عده ای در آن جا مشغول كار هستند، برای گرفتن آب و غذا نزد آنها رفت ، آنها كه از دشمنان بودند، با كمال سنگدلی از دادن آب و غذا امتناع نمودند، بلكه به ناسزاگویی به اهل بیت (ع ) پرداختند.

دل حضرت زینب (س ) بسیار سوخت ، در مورد آنها نفرین كرد، همین نفرین باعث شد كه آن معدن به كلی نابود گردید و سرمایه آنها كه سالها، ثروت كلانی از آن معدن به دست آورده بودند، بر باد رفت .

و در روایت دیگر، نظیر این مطلب به كوهی به نام كوه حران ، نسبت داده شده كه كارگران مس در آن جا حتی از آب دادن به اهل بیت (ع ) خودداری كردند و با برخوردی بی رحمانه اهل بیت (ع ) را از خود راندند، بر اثر نفرین زینب (س ) صاعقه ای بر آنها فرود آمد، و تمامی آن سنگدلان تیره بخت را سوزانید و نابود ساخت .(191)

191-رياحين الشريعه ، ج 3 ص 151 و 152.